Sunne!

I lördags gick vi upp mitt i natten för att åka på SSRK:s utställning i Sunne! Kjell Svensson dömde cockerspaniel. Han har bara dömt cockerspaniel en gång tidigare. Det var i Moheda år 2015. Då blev vår Diesel Bästa hane och BIM ifrån veteranklass. Chaplin och Diesel är ju lite samma typ så jag hoppades på att Kjell även skulle tycka om Chaplin och det gjorde han. Chaplin vann öppenklassen med CK och blev 4 Bästa hane med CERT vilket gjorde att han blev CHAMPION! Jätteroligt! 




Vi trodde att det skulle bli en lätt nästan 4 timmar lång resa hem men så blev inte fallet! Vi hade bara kört en liten stund så kom det ett meddelande på displayen om att det var dåligt lufttryck i höger framdäck. Vi tänkte svänga av vid närmaste mack och fylla på luft men vi hann aldrig till någon mack. Vi kände att bilen började gå ostadigt så vi körde av vid närmaste parkeringsficka. Vi hade fått punktering! Torbjörn ringde assistansservice som skulle skicka en bärgare som kunde köra bilen till Karlstad. Problemet var bara att det bara fick plats 1 person i bärgaren. Jag fick nästan panik då. Det ösregnade och jag kunde ju inte stå ensam med 3 hundar på en hårt trafikerad väg. Jag fick tag på Cicci Eriksson som kom och hämtade mig och hundarna. Cicci skjutsade mig och hundarna till bilfirman där bärgaren skulle lämna av vår bil. Sen försökte vi få tag på en hyrbil men det fanns ingen bil att få tag på. Eftersom det var helg så kunde vi inte få hjälp med att byta däck förrän på måndag. Vi visste inte hur vi skulle ta oss hem. Helt plötsligt kom vi på att våra vänner Titti och Kennet kanske kunde hjälpa oss. Kennet har våra vinterdäck i sin bilverkstad för han skulle blästra fäljarna. Om Titti och Kennet kunde ta med ett av våra vinterdäck och komma till Karlstad så skulle vi ju kunna åka hem. Jag ringde Titti och de sa att de naturligtvis kunde hjälpa oss men det skulle ju ta ett tag innan de kunde komma till Karlstad. De var ju tvungna att först åka till verkstaden och hämta vårt vinterdäck. Som tur var så var vår bil parkerad i ett industriområde där det fanns matställen runt omkring. Torbjörn och jag lät våra hundar vara kvar i vår bil och så gick vi och åt på Mc Donalds. Titti och Kennet kom till Karlstad vid kl. 20.30. Kennet bytte vårt trasiga däck till vinterdäcket och sen kunde vi börja vår resa hem. Det ösregnade nästan helan vägen men vi tog det försiktigt. Vi var hemma vid kl 23.40. Jag tror aldrig att jag har varit så glad över att komma hem. Stort TACK till Cicci och Titti och Kennet! Utan er hade vi aldrig tagit oss hem.