Ingen bra start på semestern!

Vi började vår semester efter Midsommar! Vi har 2 semesterperioder på vårt jobb och i år fick vi den tidiga perioden. Det blev ingen bra början på semestern. Jag fick tandvärk och bokade en akuttid på Smile förra måndagen. Det visade sig att jag hade en spricka i en tand som var lagad med amalgam för många herrans års sen. Det hade kommit ner bakterier genom tandsprickan så det var infektion nedanför tanden i käken. Tanden var helt död. Tandläkaren bedömde att det inte skulle vara någon ide att sätta in en krona för det skulle ändå inte hålla. Eftersom det är ganska dyrt att sätta in en krona så skulle det vara att slänga pengarna i sjön. Det bästa var att dra ut tanden. Jag fick en tid för att dra ut tanden den 10 juli. Tyvärr så fick jag mer tandvärk och svullnad i käken så det blev ett till besök på Smile i onsdags. Jag fick då antibiotika och det bestämdes att jag skulle dra ut tanden en vecka tidigare den 3 juli. När jag vaknade på torsdagsmorgonen så var käken jättesvullen. Jag ringde Smile och fick komma på förmiddagen. Tandläkaren öppnade upp den tillfälliga "lagningen" och försökte pressa ur varet från käken upp genom tanden. Det kom ut lite var. Hon trodde att det skulle kännas bättre när antibiotikan hade börjat verka. Det tar ju några dagar innan antibiotikan har effekt. På fredagen kändes det mycket bättre så nu väntar jag bara på att få dra ut den döda tanden.

 I lördags var vi på Cockerspanielklubbens Club Show i Borås! Paul Read dömde hanarna. Chaplin blev 3 med CK i öppenklassen och Pajas blev 2 med CK i championklassen.