Ny fågelbur!

Under min barndom så hade vi under många år undulater hemma! Efter att ha varit utan fåglar i många år så bestämde jag mig för att återigen skaffa undulater! Det började med 2 st men jag hittade ofta nya fåglar i jättefina färger. Som mest hade vi 12 st fåglar. Vi hade dom i en stor voljär. Det var ganska jobbigt att städa den stora buren och i somras bestämde jag mig för att lägga ner detta med fåglar igen. Vi hade då 2 undulattjejer. Häromveckan ändrade jag mig. Det skulle ju bli jättesynd om den ena fågeln när den andra dog. Jag bestämde mig för att skaffa en liten mindre bur i stället och flytta ut fåglarna i köket så att de fick lite mer sällskap av oss också. På så sätt blev det mer plats i "kattrummet". Förut hade vi haft den stora voljären i rummet där katterna har sin mat och sina toaletter. Jag skickade efter en snygg undulatbur från Zooplus så nu i helgen har vi monterat ihop den. Jag köpte även 2 nya bebisar. I fall den ena av de gamla fåglarna dör så blir ju inte den andra ensam:) Jag ska försöka att få de nya undulaterna att bli tama så att de kan flyga fritt i huset men då är det säkrast att hundarna och katterna är inlåsta.



De nya fåglarna:


De gamla damerna:

Alla fyra: