Magnus Carlsson / Hundutställning Västerås

I lördags kväll var jag och min jobbarkompis Mimmi och såg Magnus Carlssons show "Från Barbados till Gamla Stan" i Linköpings Konsert och Kongress. Jag har sett denna show en gång tidigare. Show nr 2 skulle jag egentligen ha sett i april 2020 men den blev uppskjuten pga pandemin. Jag filmade några av Magnus låtar som han sjöng.  






När jag kom hem så var det helt omöjligt att somna eftersom jag visste att jag skulle gå upp igen om bara några timmar. Vi skulle åka till Västerås på hundutställning. Jag tror inte att jag sov något över huvud taget. Torbjörn körde till Västerås och jag vilade. 

Valpar och juniorer dömdes av Hans Rosenberg. Det var väldigt många som fick very good. Chaplin fick excellent. Domaren tyckte att han hade lite kort steg men annars var allting bra. 
Övriga cockerspaniels dömdes av Martin Sanders från Storbritannien. Han delade också ut en hel del very good och han var väldigt snål med CK i klasserna. Pajas kom 3 utan CK i championklassen. Det var väldigt trångt i utställningshallen så vi hade ingen möjlighet att springa och trötta ut Pajas som har väldigt mycket energi. Han måste vara trött för att kunna uppföra sig i ringen. Pajas fick bra kritik men sista raden på kritiken var " He needs to settle down". 

Chaplin var med i kennel Manaca´s uppfödargrupp som fick HP och skulle vara med i finalen men Chaplins uppfödare bestämde sig för att inte stanna till finalerna. 

Jag var väldigt trött när vi kom hem. Jag gick och la mig redan kl. 20.30 och så sov jag i 10 timmar. Jag vaknade inte ens av att katterna slogs på natten.