Elektriskt trimbord med led-belysning!

Jag har länge varit intresserad av att köpa ett elektriskt trimbord med led-belysning. Förra helgen gjorde vi slag i saken och beställde trimbordet som jag hade tittat på från 4Dogs. Paketet skulle skickas med DHL. Jag fick sms från DHL om att jag kunde välja onsdagen eller måndagen i veckan därpå som leveransdag. Man var tvungen att vara hemma när leveransen kom eller så fick man hämta paketet själv i Norrköping före kl.16.30 en vardag. Då blev det problem! Eftersom vi jobbar och inte kunde få ledigt pga omorganisation på jobbet så kunde vi inte vara hemma. Vi kunde inte heller hämta paketet i Norrköping eftersom vi inte skulle hinna dit innan de stängde. Dessutom är det drygt 6 mil enkel resa till Norrköping från oss. Förut har man kunnat hämta sina paket i Linköping men det gick inte den här gången. Vi ringde till DHL och undrade hur vi skulle kunna få vårt paket. De skulle då maila en fullmakt som vi skulle godkänna med bankid. Chauffören fick då ställa paketet utanför. Det kom aldrig någon fullmakt. Vi löste det genom att hämta upp min mamma efter jobbet och så fick hon vara hos oss på onsdagen när leveransen skulle komma. I ett sms som jag fick från DHL stod det att chauffören skulle komma mellan kl.13 och 15 och att han skulle ringa 30 minuter innan han kom. Det var tur att mamma var på plats hos oss hela dagen för kl. 10 hade chauffören kommit utan att ringa innan. Vi hade även beställt nya kardor så det var 2 paket som vi skulle få. Paketet med kardorna kunde han inte hitta så han hade bara med sig trimbordet. Som tur var så hittade han det andra paketet senare under dagen och kom tillbaka till oss en gång till. Det var strul från början till slut med den här leveransen från DHL. Mycket dålig service från deras sida tycker vi!

I fredags när vi kom hem från jobbet så öppnade vi paketet från 4Dogs som vägde 80 kg. I lördags badade vi hundarna och då invigde vi det nya trimbordet.