Meniskskada!

Jag blev inte ett dugg bättre i mitt ben/knä av att vila! En arbetskamrat föreslog att jag skulle kontakta Stjärnkliniken i Linköping som hade hjälpt henne väldigt bra när hon hade ryggskott. Jag fick en tid hos en naprapat i torsdags. Naprapaten satte nålar på mitt knä och sen fick jag stötvågsbehandling. Han såg också att jag hade blåmärken under och över knävecket. Han rekommenderade att jag skulle träffa en fysioterapeut så jag fick en tid till fysioterapeuten i tisdags. När jag kom dit så fick jag göra väldigt många olika tester för att se vad felet var. Det visade sig att jag har en meniskskada + muskelbristningar (blödningar) i soleus och hamstringsmuskeln. Det var därför jag hade blåmärken vid knävecket. Jag fick 3 olika övningar som jag ska göra 3 gånger/dag och sen ska jag tillbaka till henne på fredag i näsa vecka. Hon rekommenderade även vila från arbetet i 3 veckor eftersom jag går så mycket i mitt arbete. Jag blev alltså tvungen att ringa vårdcentralen igen för att bli sjukskriven. Jag var på vårdcentralen i går och jag blev sjukskriven till den 11 mars. 

Jag har redan tröttnat på att vara hemma och vara sjuk. Jag har varit hemma i 2 veckor nu och ska vara hemma i 3 veckor till. Jag gör inte så mycket mer än tittar på tv, läser och sitter vid datorn. Häromdagen passade jag på att ta lite nya kort på våra 3 katter, Elvis, Presley och Pennie. 

Elvis (5,5 år)


Presley (3,5 år)



Pennie (12,5 år)