Halkolycka!

Den 20 januari halkade jag och slog i backen när jag skulle lämna tillbaka en hund som vi hade trimmat. Jag hade foppatofflor på mig och jag ramlade framlänges rakt ner i backen och landade på höger knä. Jag fick inte ont i det knät då men 2 dagar senare började det strama i det andra benet (vänster ben). Jag har jobbat trots att jag har haft ont och de senaste dagarna har jag gått och haltat på min brevbärartur. Jag går väldigt mycket på mitt område. Det blir mellan 18 000 och 19 000 steg per dag (ca 12-13 km). 

I måndags kände jag att det inte gick längre så jag stannade hemma från jobbet och ringde till vårdcentralen. Jag fick en tid på förmiddagen. Läkaren som jag träffade sa att jag hade en inflammation i ligamentet på insidan av knät och en liten blödning i knävecket. Det var därför som det var svullet i knävecket. Jag blev ordinerad vila och smärtstillande tabletter (Naproxen 500 mg). 

När jag kom hem från vårdcentralen så bestämde jag mig för att boka tid hos en naprapat för att se om det gick att få någon hjälp med smärtan. Jag hade tur för en naprapat som jag har varit hos tidigare hade en tid redan samma kväll. Naprapaten menade på att jag hade sträckt mig i knävecket när jag ramlade och eftersom jag har gått och haltat så har det blivit inflammation i ligamentet. Han masserade det onda området och det gjorde väldigt ont när han gjorde det. Han trodde att jag skulle bli bättre om ett par dagar. Om jag behövde ytterligare en behandling så skulle jag höra av mig. 

I dag hade Torbjörn en ledig dag så vi passade på att baka blåbärsmuffins i vår nya Air Fryer Philips XXL!