Snart är semestern slut!

Snart är semestern slut! Vi har vår sista semestervecka nu! I och med att det inte har varit några hundutställningar så har man både hunnit med att vila ordentligt och fixa saker hemma. Vi började semestern med att tvätta alla fönster och gardiner. Alla katterna blev också badade och fönade. Torbjörn har oljat in altanen i hundgården och målat en altandörr. Hundarna fick även nytt golv i "rummet" som är i anslutning till hundgården. Vi har även rensat i skåp och lådor. Hundarna vaccinerades på en nyöppnad veterinärklinik i Mantorp. En dag åkte vi till Norrköping för att shoppa men vi hittade inte något speciellt. Förra fredagen var vi och fikade hos Kerstin Hertzman som är en gammal bekant sen vi bodde i Malmslätt. Alltid lika kul att träffas eftersom det inte blir så ofta. Själva har vi haft besök av lite hundvänner som jag skrev om i mitt förra inlägg. Annica Modigh kom och hälsade på vår första semestervecka när det var så varmt. Vi bjöd på grillat då. Vi grillade även när jobbarkompisen Mimmi kom och hälsade på. Susanne Melander har även varit hos oss flera gånger under semestern. Resten av veckan är inget speciellt planerat förutom att vi ska fira min syster som fyller 50 år på lördag!

Förra lördagen köpte Torbjörn och jag oss varsin ny Apple Watch (series 5). Torbjörn har aldrig haft någon Apple Watch förut men jag hade en klocka som var series 2. Jag provade att lägga ut min gamla klocka på Facebooksidan Östergötland Köp/Sälj. Det tog bara 10 minuter så var klockan såld. En kille från Söderköping satte sig i bilen direkt och så möttes vi upp vid macken i Vikingstad. Så hör ser min nya klocka ut. Jag har även skickat efter några fler armband men de har inte kommit än.