Allergichock!

I går eftermiddag ringde jag till 1177 för jag har en fruktansvärd klåda över hela kroppen! Jag misstänkte att det var en allergichock. Jag har haft det så här 2 gånger tidigare. Jag vet inte till hundra procent vad det är jag är allergisk mot men jag misstänker att det är lime och citronskal. I tisdags och onsdags åt vi en sås till middag och när Torbjörn tillagade den så rev han lime-skal. Jag fick en tid på jourcentralen på US i Linköping kl.18.25. Vi var där lite tidigare och jag fick komma in med en gång. Läkaren undersökte mig inte ens utan han skrev ut en kortisonkor med detsamma. Sen de 2 tidigare gångerna så vet jag att kortison är det enda som hjälper. Jag var nog inte inne hos läkaren mer än 3-4 minuter. Nu får vi hoppas att kortisonet hjälper för det är väldigt jobbigt att ha det så här.