Ny hemsida!

Vi har skaffat kennelnamn (Esperando Cockers). Om/när det blir några valpar får framtiden utvisa men nu är vi i alla fall förberedda. Esperando betyder "hoppas på" på spanska. Våra hundar har en hundgård som är 70 kvadratmeter stor. I hundgården finns en altan med tak. Hundarna kan även gå in i ett rum som är 14 kvadratmeter stort. Där finns en luftvärmepump så att det är varmt och skönt för hundarna. På vintern brukar vi ha den inställd på 20 grader. Även om det är dåligt väder eller kolsvart ute så sitter alltid Pajas och Amigo och tittar ut på vägen ca 1 timme innan vi kommer hem från jobbet. De "hoppas på" att vi ska komma hem snart! Det var så jag kom på kennelnamnet!

Vi ansökte om kennelnamnet i december och så fort vi fick bekräftat från SKK att namnet var godkänt från FCI så började jag att göra en ny hemsida. Efter mycket letande hittade jag ett program där jag kunde göra en hemsida precis så som jag ville att den skulle se ut. Det tog ett litet tag att komma underfund med hur programmet fungerade men när jag väl gjorde det så var det inte så svårt. Det jobbigaste var att man var tvungen att flytta både bilder och text på mobilversionen för att det skulle se bra ut.

Jag arbetade med min nya hemsida varenda ledig stund i nästan 2 månader. Det tog väldigt lång tid att göra alla länkar till utställningskalendern. Jag gjorde även en utställningskalender till år 2021 och år 2022. SSRK har ju inte lagt ut utställningsdatum för 2022 än så det får jag komplettera med.  När jag var färdig med min nya hemsida så var jag ärligt talat ganska så trött på att sitta vid datorn och jobba med den men efter ett tag så blev jag lite rastlös. Man har ju mer ledig tid  i dessa coronatider. Jag gjorde då en engelsk version av hemsidan + att jag gjorde nya hemsidor till Susanne Melander (Susmel´s) och Titti Persson (Wedlock).

Jag kommer fortfarande att lägga ut resultat från de utställningar som vi är på men jag kommer inte att lägga ut BIR/BIM bilder på min hemsida som jag gjorde förut. Om det är någon som vill att jag tar en bild när ni har blivit BIR eller BIM så gör jag gärna det men jag kommer inte att publicera den på min sida. Tyvärr så vet vi ju inte när vi kommer att kunna åka på utställningar igen så det lär nog dröja innan jag kan uppdatera min nya hemsida med resultat.