Påsk!

Vi brukar alltid fira påsk tillsammans med mamma och min systers familj men pga Corona-viruset så blev det inget påskfirande tillsammans i år. Torbjörn och jag har passat på att göra lite nytta hemma. Vi badade Pajas och Amigo på långfredagen. På eftermiddagen rensade jag i mina garderober medan Torbjörn vårstädade bilarna. På påskafton åkte vi till Norrköping. Jag brukar köpa det mesta av mina kläder i butiken Cassels som tyvärr inte finns i Linköping. De hade 50 % rea på ALLT så därför ville jag passa på att köpa lite vårkläder. Vi tvättade händerna flera gånger under vårt besök i Norrköping och vi såg till att hålla avstånd till övriga människor. Det var betydligt mindre folk på stan mot vad det brukar vara en lördag. Jag köpte en sommarjacka, jeans, toppar och 2 kavajer i Norrköping. Torbjörn köpte pikétröjor på Dressman. Vi bytte även Torbjörns mobil så nu har han också en Iphone 11 Pro. Vi hade tänkt att köpa skor på Skopunkten men det var stängt eftersom personalen var sjuk stod det på en skylt utanför. Vi stannade till i deras butik i Linköping i stället på hemvägen och där hittade vi några snygga sneakers.

I morgon är det sista dagen på den här påskledigheten och då har vi tänkt att katterna ska bli fina. De fäller väldigt mycket just nu så de behöver verkligen kammas och borstas. Vi brukar ta ut dom i trimmet och kamma dom där så att man slipper att få allt katthår inne i huset.