Corona!

Vem kunde tro att det skulle bli så här i Sverige! När Corona-viruset började i Kina så hade i alla fall inte jag en tanke på vilka konsekvenser det skulle få. Det kändes så avlägset men det dröjde ju inte länge förrän viruset kom till Sverige också. Jag känner ingen som har fått sjukdomen men det är klart att man är orolig. Torbjörn och jag håller oss hemma. Vi åker bara till jobbet + att vi handlar en gång i veckan. Det känns jättetråkigt att livet inte rullar på som vanligt. Vi hade anmält till flera hundutställningar som har blivit inställda. Jag blir lite rastlös av att vara hemma så mycket. Det är ju tur att man har hundarna som behöver badas och trimmas trots Corona-tider.

Vi har haft det tufft på jobbet den senaste tiden. I vanliga fall går ju folk till jobbet fast de är lite småförkylda men nu måste man stanna hemma så fort man känner sig minsta lilla sjuk vilket har resulterat i att väldigt många har varit hemma från jobbet. Det är ju jättebra att folk tar detta på allvar. Tyvärr gör ju inte alla det. Jag kan inte förstå de som planerar att åka till fjällen på Påsklovet eller de som trängs på barer under helgerna. Om bara alla kunde förstå allvaret i detta och hålla sig hemma så att allt blir som vanligt igen så snart som möjligt.