My Dog!

I torsdags och fredags hade vi tagit ledigt från jobbet för att åka till My Dog i Göteborg. Vi åkte ner tidigt på fredagsmorgonen. Det blev att vi åkte hemifrån tidigare än vad vi hade tänkt. Det blåste väldigt mycket under natten och eftersom vi båda hade vaknat av blåsten så gick vi upp. Lika bra att komma iväg eftersom man förmodligen inte skulle kunna köra lika fort som man brukar. När vi bara hade åkt några kilometer hemifrån så mötte vi 2 stora vildsvin som stod vid vägkanten. Tur att vägen var så krokig så att man inte körde så fort. Det finns tydligen väldigt mycket vildsvin i våra krokar men det här var bara andra gången som vi har stött på några.

Vi kom ner till Göteborg vid 06.30-tiden så det fanns gott om parkeringsplatser. Annars brukar Focus-parkeringen bli full ganska snabbt. På fredagen dömde Laurent Pichard från Schweiz. Det var 95 cockerspaniels anmälda. Pajas visades i dag av sin uppfödare Frida Ankerson. Min fot är fortfarande svullen efter stukningen så jag ville springa så lite som möjligt. Pajas fick excellent men blev inte placerad i championklassen. Han var som vanligt väldigt busig. Han hade också lite bekymmer om var Torbjörn och jag var. I uppfödargruppen visade jag honom själv. Då var han bedrövlig. Han blev kär i sin syster Pandora och skulle bara till henne. Pajas har ju inte träffat så mycket tikar så han tycker att dom luktar jättegott även om dom inte löper.

När bedömningen var klar så gick jag runt och handlade lite. Jag köpte 3 små hinkar med godis, ett nytt skär, blinkande reflexer till halsbanden, 3 par skor, "vattenhinkar" med upphängare till burarna och en stand´n groom från Chris Christensen. Det är en kudde som man kan sätta under magen på hunden för att förhindra att den sätter sig ner när man trimmar. Jag har några trimhundar som är hopplösa och bara lägger sig ner hela tiden så nu kanske det kan bli lite lättare när man ska trimma dom.

När jag hade handlat klart så åkte vi till Apple Hotell där vi skulle bo. Det var ett jättebra hotell med jättemånga utgångar till olika parkeringar. Vi hade tur och fick ett rum nästan precis vid en utgång så vi hade bilen precis utanför dörren. På kvällen åt vi tillsammans med Susanne Melander, Katarina Rodell, Lotta och Stina Frankesjö som bodde på samma hotell. Maten ingick i hotellpriset.

På lördagens utställning dömde Juha Palosaari från Finland som delade ut en hel del very good och även några good. Det var 99 cockerspaniels anmälda. Jag visade Pajas själv på lördagens utställning och då var han lite lugnare. Han fick excellent men blev oplacerad. I uppfödargruppen fick han gå sist för att han inte skulle vända sig om till Pandora hela tiden. Det gick bättre men han är ju väldigt busig. Jag hade lite svårt att hänga med i hans tempo på grund av min svullna fot. När bedömningen var klar så packade vi ihop och begav oss hemåt. Vi var hemma vid strax före 18.30. Vi har haft det jättetrevligt i Göteborg men man är ganska trött efter 2 dagar med utställning så det var skönt att komma hem.