Ny burvagn!

I fredags blev jag väldigt irriterad på en byggarbetare på min postudelningsslinga. När jag var på väg ut från en ingång så hörde jag världens smäll. En golvläggare stod på 3:e våningen och kastade ut gammalt golvmaterial. Det var rena rama turen att jag inte fick något i huvudet eftersom jag går bara ett par meter ifrån där skräpet hamnade. När han kom ner så påpekade jag att det inte var så lämpligt att kasta ut skräp på det viset. Han svarade då att han såg vart han kastade. Men du kan ju inte veta vart jag tänker att gå (jag brukar gena över gräsmattorna) och jag förväntar mig inte att det ska komma något flygande från 3:e våningen sa jag. Du är ju dum i huvudet sa han till mig då. Jag brydde mig inte om att fortsätta diskussionen. Däremot så skrev jag ett mail till företaget och berättade vad som hade hänt. I dag fick jag svar där de tackade för att jag hade kontaktat dom. De skulle prata med vederbörande. Självklart ska vi inte agera respektlöst eller utsätta någon för fara skrev de också. Jag brukar gå på gräset mellan skräphögen och rabatten.



 I går var vi på utställning i Borås. Det var bara 19 cockrar anmälda och endast 15 av dom var på plats. Jussi Liimatainen från Finland dömde. Pajas blev 2 Bästa Hane och Diesel blev 4 Bästa Hane. Diesel blev även BIR-veteran men vi stannade inte till finalen eftersom det var 30 grader varmt och Diesel orkar inte längre med när det är så varmt.

I förra veckan fick vi äntligen vår nya burvagn som vi beställde den 8 april. Vi beställde den från en svensk sida som har sin leverantör i Polen. Det stod att det skulle ta ca 4 veckor innan man fick burvagnen. I början av maj fick jag ett meddelande från Beata Anna Orlowska i Polen som undrade om jag hade beställt en burvagn. Hon hade inte fått betalt från det svenska företaget. Det brukar tydligen vara strul med betalningarna och det svenska företaget svarar varken  på mail eller telefon. Jag fick se alla meddelanden som Beata Anna Orlowska hade skickat till det svenska företaget. Jag skickade också mail till företaget men fick inga svar. Jag hade betalat med Pay Pal så därför kontaktade jag dom och frågade hur jag skulle gå tillväga. Om jag nu inte skulle få någon ny burvagn så ville jag åtminstone ha tillbaka mina pengar. Pay Pal sa att jag kunde göra en anmälan via deras hemsida så jag gjorde det. Man skulle via Pay Pals hemsida skapa ett ärende och försöka lösa konflikten själva. Man skulle skriva vänligt och Pay Pal kunde följa konversationen. Men det blev ingen konversation att följa för jag fick inga svar där heller. Jag skrev 3 meddelanden och i det sista meddelandet så skrev jag att skulle låta Pay Pal ta över ärendet. Samma dag fick jag meddelande från Beata Anna Orlowska där hon skrev att hon äntligen hade fått betalningen från Sverige. Nu skulle de börja tillverka burvagnen vilket skulle ta 30-35 arbetsdagar. Hade jag vetat att det skulle bli så här struligt så hade jag beställt burvagnen direkt från Beata Anna Orlowska i Polen. Jag har lagt en länk till hennes hemsida bland länkarna på min hemsida. Om Beata Anna Orlowska inte hade kontaktat mig på Messenger så hade jag ju inte haft en aning om vad som pågick och varför jag inte fick min burvagn. Om det är någon som funderar på att köpa en sån här burvagn så rekommenderar jag verkligen att göra det via den polska hemsidan.

Vi beställde en burvagn med dubbelbur. Den ser ut som vagnen på bilden men jag har ljuslila dynor och ljuslila buröverdrag. Tyvärr så var ju burarna lite mindre än vad vi trodde så det skulle bli för trångt att ha 2 hundar i samma bur. Därför köpte vi en stroller i Borås. En ROSA! Det blev bättre med plats i tältet när man inte behövde ha ett trimbord med sig. Vagnarna var superlätta att dra. Enda nackdelen var att det tar väldigt mycket plats i bilen men vi har ju en stor bil så det funkar.