Ny parning / Noice!

På tisdagen efter Påsk ringde Mona-Lisa Liljenberg kennel Cockerlykke mig. Hennes tik Steffie (Cockerlykke Why Not Me) hade äntligen börjat löpa. Mona-Lisa hade varit och progesterontestat henne för att veta vilken dag  det var dags för parning. Värdet ska vara mellan 32 och 64 när det är dags att para. Steffies värde var bara på 3,92. Ett nytt test togs på fredagen och då var det 5,52. Veterinären rekommenderade att para henne på torsdagen i kommande vecka. Efter att ha rådfrågat flera uppfödare så togs ett tredje progesterontest i tisdags. Mona-Lisa ringde mig på morgonen och sa att hon var tvungen att komma samma dag för nu var värdet på 41. Varken Mona-Lisa eller jag är så vana vid att hjälpa hanen vid en parning så Annica Modigh kom och hjälpe till. Chaplin var duktig men han fick ta på sig en nylonstrumpa för Annica tyckte att pälsen var i vägen när hon skulle hjälpa honom. Det blev en hängning på 24 minuter så nu håller vi tummarna för att det blir valpar omkring den 11 juni. I denna kombination kan det bli alla färger förutom brunt och klartecknat.


I tonåren så var mina stora idoler NOICE! I går spelade dom i Linköping så jag var där tillsammans med 2 jobbarkompisar. Det var jätteroligt att få höra alla gamla låtar igen!