Välkommen Alice!

Nu har det gått 1 månad sedan vi tog bort vår äldsta ragdoll Pennie! Strax efter Pennies bortgång så började jag så smått att leta efter en ny ragdoll. Jag hittade en jättefin hona på katteriet Pussels som jag inte kunde släppa tanken på. Hur många annonser jag än tittade på så kom jag tillbaka till Pussels annons. När det hade gått 2 veckor så bestämde jag mig för att kontakta uppfödaren Eva på Pussels. Det hade varit en barnfamilj och tittat på kattungen men uppfödaren tyckte inte att det kändes bra med dom för barnen lät inte kattungen vara ifred. Jag sa att jag var jätteintresserad av att köpa katten men hon ville inte sälja några katter genom enbart kontakt över internet. Vi hördes av på telefon och så skulle vi försöka hitta en tid när vi kunde åka till Stockholm och titta på katten. Det var inte det lättaste. Antingen så var vi på hundutställning eller så var dom på kattutställning. Eva skulle fundera och återkomma till mig. Efter några dagar så ringde hon och sa att jag kändes väldigt seriös och i och med att jag redan ägde 2 ragdolls så visste jag ju mycket om rasen. Vi var välkomna till Stockholm den 9 mars och om vi fastnade för S*Pussels Harmony Hills så skulle vi kunna ta med henne hem samma dag.

I går åkte vi alltså till Skarpnäck i Stockholm och hämtade vår nya familjemedlem som vi har döpt till Alice! Alice är en kastrerad brun bicolour hona som är född 22 november 2023. Alice har ju aldrig träffat hundar så det tyckte hon var lite läskigt. Hon fräser även till våra andra katter Elvis och Presley och dom fräser till henne. Det har ju bara gått 1 dygn än så länge så det kommer säkert att bli bättre med tiden. Det blev mycket nytt för lilla Alice! Alice är jättefin så det är inte omöjligt att vi kommer att åka på kattutställning med henne!