Artros!

Jag har ju haft ont i mitt högra knä en längre tid. Jag har varit på stötvågsbehandling flera gånger men det  har inte hjälpt. Helst ska man ju vara någorlunda i stillhet efter en sådan behandling men i och med att jag har jobbat så har det varit svårt att vara stilla. Jag bokade en tid för ytterligare l behandling på vår första semesterdag. När jag var där så tänkte jag boka en tid hos en fysioterapeut för att få tips på lite bra övningar. Tyvärr så var ju alla fysioterapeuter på semester. Jag letade vidare efter någon fysioterapeut som jobbade nu och fick en tid på Ortomed. Jag var där i onsdags och fick då genom ultraljud reda på att jag har artros. Inte så jätteroligt att få reda på det men nu vet jag åtminstone varför jag har ont man kan försöka göra någonting åt det. Jag fick laserbehandling när jag var på besöket. Man kunde även hyra en laserapparat men eftersom artrosen inte kommer att försvinna så bestämde vi oss för att köpa en egen apparat. Den var inte billig, 14 750 kr. Det var även bra att cykla. Vi åkte därför och köpte en motionscykel. När man bor ute på landet så är det ju mörkt en stor del av året när man kommer hem från jobbet och då vill man ju inte ut och cykla på vägen. Fysioterapeuten rekommenderade mig även att gå med i Joint Academy. Via en app så får man personligt anpassade övningar för artros varje dag i 9 veckor. Man har även en personlig fysioterapeut som man har kontakt med. Nu gäller det att ligga i och träna för jag vill ju bli bättre i mitt knä så att jag kan visa hundarna på bästa sätt när vi är på utställningar.