Pajas BIM i Gränna!

I går var vi på SSRK:s utställning i ett regnigt Gränna! Angel Maestro Fuente från Spanien dömde cockerspaniel! Chaplin blev 3 i i öppenklassen! När jag var inne och visade Pajas i championklassen så lyckades Chaplin ta sig ut ur strollern och kom springande till mig i ringen. Torbjörn hämtade honom och satte tillbaka honom där han skulle vara.

Pajas vann championklassen med CK med följande kritik: 


Torbjörn filmade Bästa hane men tyvärr så blev det inget med det filmklippet för helt plötsligt så fick jag se Chaplin lös igen. Han var på väg bort från vår ring. Jag rusade ut ur ringen mitt under pågående  bedömning men jag var tvungen att få tag på Chaplin. När jag såg att Torbjörn sprang efter honom så gick jag och Pajas tillbaka till bedömningen. Vi förstår inte hur Chaplin lyckades ta sig ut ur strollern      två gånger under så kort tid. Han måste ha krafsat med tassen och listat ut hur man fick upp dragkedjan. Vi tog sen haken på hans koppel och satte fast i dragkedjan. 

Tyvärr så har jag ingen film från Bästa hane pga Chaplin men det gick väldigt bra för Pajas. Han blev Bästa hane!!! I tävlan om BIR och BIM så fick vi hjälp av Maria Terning med att vakta så att Chaplin inte rymde och då kunde Torbjörn filma när Pajas blev BIM! 

Vi stannade kvar till eftermiddagens finaler och i tävlan om Bästa BIM hund så blev Pajs BIS-3! Jätteroligt!