My Dog!

Förra fredagen var det snökaos där vi bor! Vi fick mellan 30-40 cm snö. Det var tänkt att vi skulle åka till My Dog utställningen i Göteborg på lördag natt/morgon men vi bestämde oss för att stanna hemma och hoppa över lördagens utställning. Även om vi hade gått upp jättetidigt så var vi ju inte säkra på att vi skulle hinna fram i tid. Det skulle dessutom ha varit väldigt jobbigt att köra bil i snöoväder utan att ha sovit speciellt många timmar. Så här i efterhand så var det tur att vi inte gick upp mitt i natten för att åka iväg. Det tog nämligen 2 timmar för Torbjörn att skotta vår garageuppfart. 

Vi åkte och lämnade Amigo hos mamma på fredagen och sen badade vi Chaplin och Pajas. Vi åkte till Göteborg på lördag förmiddagen . Vi bor ju ute på landet så runt omkring oss så var det inget bra väglag men när vi kom ut på de större vägarna så var det helt ok. Vi stannade och åt lunch på Mc Donalds i Jönköping och sen körde vi vidare mot hotell Mektagonen där vi skulle bo. Hotell Mektagonen var nog det bästa hotell som jag har bott på. Rummet var jättestort (32 kvadratmeter). Det fanns köksbord med 4 stolar, soffa + bord, fåtölj och ett litet köksutrymme bestående av en diskbänk, kylskåp, köksskåp och en mikrovågsugn. Det ingick även kvällsmat. Man kunde ta hissen direkt upp till parkeringen utan att behöva gå ut.

Det tog 8 minuter att åka från hotellet till Mässan där utställningen ägde rum. Geir Flyckt Pedersen från USA dömde cockerspaniel. Chaplin blev oplacerad i unghundsklassen men han fick bra kritik. I championklassen deltog det 7 hanar. När jag sprang med Pajas så "smällde" det helt plötsligt till i mitt knäveck. Jag hade känt att jag hade lite ont och att jag var lite svullen i knävecket men det var inte så besvärligt utan att jag bedömde att jag kunde springa. Efter "smällen" så kunde jag inte fortsätta att visa Pajas. Pajas uppfödare Frida tog över. Stort TACK för det! Pajas är ju väldigt svår att visa men Frida kämpade på med honom och Pajas blev 4 med CK.


När jag gjorde mig illa så frågade ringsekreteraren om jag behövde sjukvårdshjälp. Först så sa jag att jag inte behövde det men när jag kände efter ordentligt så kunde jag inte gå och då bad vi om att jag skulle få hjälp. En sjuksköterska kom och lindade mitt knä. Jag fick även låna ett par kryckor.      Kryckorna skulle vi lämna tillbaka när vi åkte hem. Det var tur att jag hade burvagnen att hålla mig i när vi skulle gå till parkeringen. Vi fick stanna flera gånger så att jag kunde vila. Den här dagen blev inte alls som jag hade tänkte mig. Jag hade tänkt att gå runt och shoppa men det var ju inte att tänka på. Jag såg inte ens hur det gick för tikarna. Torbjörn fick packa in allt själv i bilen. Sen åkte vi raka vägen till Linköping och lånade ett par kryckor av min jobbarkompis Lotta. När vi hämtade Amigo hos mamma så delade vi på en fryst pizza som mamma hade hemma. Vi hade inte ätit på hela dagen. Vi var inte hungriga efter allt som hade hänt.

På måndagen var vi lediga. Jag ringde till vårdcentralen och fick en tid kl.14. Läkaren trodde att det hade hänt någonting med leden i knävecket. Jag blev sjukskriven i 2 veckor. Jag köpte ett par egna kryckor på vårdcentralen. Jag skulle även boka en tid hos Rörelse och Hälsa tyckte hon. Jag ringde till Rörelse och Hälsa där fysioterapeuter arbetar. När jag berättade vad som hade hänt i Göteborg så sa hon som jag pratade med att det låter precis som att du skulle ha haft en bakercysta som sprack när du sprang. Jag tror också att det kan ha varit så. I och med att jag varken snubblade eller ramlade omkull men ändå fick sådan smärta. Jag har haft en bakercysta i det andra benet för 2 år sedan och det känns precis lika dant nu som då. Jag ska till fysioterapeuten på måndag så vi får se vad dom säger då. Nu känns det betydligt bättre i knävecket än vad det gjorde i söndags. Jag kan gå här hemma utan kryckor. Vi har anmält till SSRK:s utställning i Kumla den 21/1. Jag var helt inställd på att vi inte kommer att kunna åka dit men jag har blivit erbjuden hjälp med att visa mina hundar så förhoppningsvis så kommer vi till Kumla.