Ingen rolig Påskhelg!

På Skärtorsdagen var jag tvungen att uppsöka en tandläkare akut för jag hade tandvärk. Jag hade problem med en tand i somras. Den lagades provisoriskt på Folktandvården där jag har abonnemang. Lagningen skulle hålla i 1 år sa dom men det gjorde den ju inte. Den här gången gick jag till en privat tandläkare. Det visade sig att min onda tand inte går att laga mer så jag kommer att få en krona den 16 april. Det kommer att kosta 7 500 kr. 

I fredags förmiddag tog vi ut Amigo och Pajas till trimrummet för att kamma dom. När vi var klara med Pajas och släppte ner honom på golvet så kissade han på sig och gallskrek. Vi gick in och gav dom mat och när Torbjörn skulle gå ut med dom så skrek Pajas igen när han skulle kissa. Jag ringde då till Valla Djurklinik och vi fick komma med en gång. Ett ultraljud visade att Pajas har fått urinsten som måste opereras bort. Veterinären ville ha ett urinprov för att se om det fanns bakterier i urinen. Pajas ville inte kissa så de fick ge honom lugnande och tömma blåsan med hjälp av en kateter. Veterinären kunde konstatera att urinstenen inte satt fast i urinröret för tillfället och det var bra. Vi måste hålla koll på att det kommer urin när Pajas kissar. Om det inte gör det så måste han opereras akut. Pajas ska tillbaka till veterinären på torsdag för att göra ett nytt ultraljud med fylld urinblåsa och sen blir det operation. Pajas fick smärtstillande (Rimadyl 50 mg) så nu har han inte ont i alla fall. Han var lite medtagen i fredags men nu är han precis som vanligt fast han kissar lite oftare än normalt. Det är ju tur att man har sina djur försäkrade. Veterinärbesöket i fredags kostade 9 202 kr.