Semestervecka!

Det var ett tag sen jag skrev något i bloggen men det händer ju inte så mycket i dessa Coronatider! Vi ska i alla fall få fiber någon gång under nästa år. Vår granne känner någon som har tillgång till en minigrävare så vi har fått hjälp med att gräva. 


Den här veckan har vi haft semester! En dag hade vi tänkt att åka till det nyöppnade Eko Stormarknad i Norrköping för att köpa nya adventsljusstakar men eftersom man ska undvika att vistas i butiker så skickade vi efter ljusstakar i stället. Jag hittade några på nätet som jag tyckte var jättefina! 


Jag behövde även nya vinterkängor så det blev att jag skickade efter det också. På Skopunkten kan man ju köpa 3 och betala för 2 så det fick bli ett par sneakers också.


I somras hade Amigo en böld som sprack på insidan av det ena bakbenet. Vi fick åka akut till veterinären och operera bort den. Det visade sig vara stafylokocker. För ett tag sedan så upptäckte vi att han hade en liknande knöl på ovansidan av svansen. Veterinären trodde att det bara var en talgkörtelcysta. Om han inte hade besvär av den så behövde vi inte operera bort den men vi kände ändå att vi ville ta bort den och få veta vad det var. I går opererades Amigo på Mantorp Smådjursklinik. Det var en helt ofarlig talgkörtelcysta. Amigo var jättetrött när han kom hem från operationen. Han ville inte ens äta. Han sov hela kvällen men i dag är han precis som vanligt igen.


I dag har Torbjörn bakat lussekatter! Torbjörn är jätteduktig på att laga mat och baka!