Klösträd/Trimkurs!

Häromdagen fick våra katter ett nytt klösträd! Vi hade redan innan ett litet klösträd från samma tillverkare så jag visste att det var väldigt stabilt. Jag hittade det nya klösträdet på Tinybuddy och där kostade det 4 399 kr. Jag googlade runt lite och hittade precis samma klösträd på Arken Zoo och där kostade det 2 995 kr. Klösträdet fanns hemma på Arken Zoo i Linköping så då åkte vi dit och köpte det. 


I går hade vi trimkurs med Karin Staaf som instruktör hemma hos mig. Susanne Melander och Titti Persson + Tittis man Kenneth kom till mig vid 12.30-tiden. Vi började med att grilla fläskfilé och sen tillbringade vi resten av eftermiddagen i mitt trim i garaget. Karin visade trimningen på Tittis black/tan hane Dani. Hon visade lite i taget och så fick Susanne och Titti trimma på sina egna hundar. Jag trimmade inte på någon av mina hundar. Jag bara tittade på. När hundarna var färdigtrimmade så blev det handlerträning och fotografering ute på vår baksida. Klockan var nästan 19 när Karin, Britt-Marie, Susanne, Titti och Kenneth åkte hem. Vi hade en jättetrevlig och lärorik eftermiddag.

När vi tog bort Diesel så var han ju redan anmäld till flera utställningar. Hans uppfödare sa att hon trodde att man kunde få tillbaka anmälningsavgiften när hunden var avliden. Jag kollade med Kennelklubben och det stämde. I dag när jag skulle gå in på mitt konto för att kolla vilka som hade återbetalat så fick jag se att Netflix hade dragit pengar flera gånger. Vi har Netflix och det kostar 139 kr/månad men det var inte den summan som var dragen. Jag ringde upp Netflix för att kolla och då sa dom att några måste ha fått tag på mina kortuppgifter för 2 nya konton var skapade med mitt Visakortsnummer. Jag kommer att få tillbaka pengarna men jag var tvungen att ringa och spärra Visakortet. Det var ju tur att jag gick för att kolla om jag hade fått tillbaka några pengar för Diesels anmälningar. Annars hade jag ju inte haft en aning om att någon hade kommit över mina kortuppgifter.